Veda

Naozaj pomáhajú veľké raňajky pri chudnutí? Prekvapte nový objav: ScienceAlert

Niektoré z najpopulárnejších diétnych rád v posledných rokoch sa sústreďujú na myšlienku, že načasovanie jedla môže mať veľký vplyv na chudnutie.

Dlho sa hovorilo, že ak chcete schudnúť, najlepšie je dať si jedno veľké jedlo na začiatku dňa a ďalšie jedlá si nechať menšie.

Zdôvodnenie tejto teórie je pochopiteľné, najmä ak vezmeme do úvahy, že takmer každá bunka v tele má rovnaký 24-hodinový cyklus ako my. Cirkadiánne hodiny sa nachádzajú v celom tele a riadia denný rytmus väčšiny našich biologických funkcií, vrátane metabolizmu.

Kvôli týmto metabolickým rytmom vedci navrhli, že spôsob, akým spracovávame jedlo, sa mení v rôznych časoch dňa. Táto oblasť výskumu sa nazýva „chrono-výživa“ a má veľký potenciál pomôcť zlepšiť zdravie ľudí.

Dve štúdie z roku 2013 odporúčaný príjem väčšieho množstva kalórií skoro ráno A menej kalórií večer pomáha ľuďom schudnúť. stále a veľkú novú štúdiu zistili, že relatívna veľkosť raňajok a večere ovplyvňuje chuť do jedla, ktorú sami uviedli, ale nemá žiadny vplyv na metabolizmus a chudnutie.

Na preskúmanie vzťahu medzi veľkosťou raňajok a večere a ich vplyvom na chuť do jedla uskutočnil tím výskumníkov z univerzít v Aberdeene a Surrey kontrolovanú štúdiu na zdravých ľuďoch s nadváhou.

Účastníci dostali dve diéty, každú na štyri týždne: veľké raňajky a malú večeru a malé občerstvenie s veľkou večerou. Nechali sme si tam obed.

Poskytli sme všetky jedlá, aby sme vedeli, koľko kalórií účastníci štúdie konzumovali. Účastníkom sme merali metabolizmus, čo zahŕňalo sledovanie toho, koľko kalórií spálili.

Všetci účastníci štúdie prijali obe stravovacie podmienky, aby bolo možné porovnať účinky stravovacích návykov u tých istých ľudí.

Predpovedali sme, že veľké raňajky a malá večera spália kalórie a povedú k chudnutiu. Namiesto toho výsledky experimentu nezistili žiadny rozdiel v žiadnom biologickom meradle telesnej hmotnosti alebo spotreby energie medzi týmito dvoma typmi jedál.

READ  Deň vďakyvzdania Covid: Plne zaočkovaní členovia rodiny môžu ísť na dovolenku bez masiek, hovorí Fauci

Meradlá spotreby energie zahŕňajú bazálny metabolizmus (koľko kalórií vaše telo spotrebuje v pokoji), fyzickú aktivitu a použitie chemickej formy vody, ktorá umožňuje hodnotenie. celková denná spotreba energie,

Nebol tiež žiadny rozdiel v denných hladinách krvného cukru, inzulínu alebo lipidov. Je to dôležité, pretože zmeny týchto faktorov v krvi sú spojené s metabolickým zdravím.

naše zistenia sú konzistentné krátkodobo (jeden až šesť dní) štúdium času jedlakde účastníci počas trvania experimentu žijú v laboratórnej dýchacej miestnosti (malá, vzduchotesná miestnosť vybavená základným vybavením).

Spoločne výskum naznačuje, že spôsob, akým naše telo spracováva kalórie ráno alebo večer, neovplyvňuje chudnutie, ako sa uvádza v iných štúdiách.

V našej štúdii bola jediným rozdielom zmena pocitu hladu, ktorý si sami uviedli, a súvisiacich faktorov, ako napríklad koľko chceli jesť.

Počas dňa, spôsob stravovania veľkých raňajok a malých večerí spôsobil, že účastníci hlásili menej hladu počas dňa. Tento efekt môže byť užitočný pre ľudí, ktorí chcú schudnúť, pretože im môže pomôcť lepšie kontrolovať chuť do jedla a menej jesť.

Ako každý výskum, aj naša štúdia mala určité obmedzenia. Študovali sme účastníkov pre každý spôsob stravovania iba štyri týždne. predchádzajúci výskum Najväčší rozdiel sa ukázal v účinkoch skorého a neskorého príjmu energie po štyroch týždňoch,

Avšak skutočnosť, že ani spotrebované kalórie, ani spálené kalórie počas štyroch týždňov naznačujú, že telesná hmotnosť sa pravdepodobne nezmení, keď sa štúdia predĺžila.

Účastníci štúdie si tiež mohli zvoliť správne načasovanie každého jedla. Napriek tomu bol zanedbateľný rozdiel v načasovaní každého spôsobu kŕmenia.

Chrono-výživa zostáva vzrušujúcou oblasťou výskumu a pribúdajú dôkazy, že načasovanie jedla môže hrať dôležitú úlohu pri zlepšovaní zdravia mnohých ľudí.

Náš najnovší výskum však naznačuje, že najväčšie jedlo dňa nie je pre chudnutie také dôležité, ako sa doteraz myslelo.

READ  Aktualizácia úrovne rizika Oregon COVID-19: 23 krajín s vysokým rizikom sa začne v piatok. Novinky

Jonathan Johnsonprofesor chronobiológie a integratívnej fyziológie, Univerzita v Surrey, alex johnstoneOsobná stolička pre výživu, Rowett Institute, Univerzita v AberdeeneA Peter Morganprofesorka, Univerzita v Aberdeene

Tento článok je znovu publikovaný z Konverzácia Pod licenciou Creative Commons. čítať pôvodný článok,

Related Articles

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button
Close
Close