Recenzia filmového festivalu v Benátkach: Úžasný pár hviezd a filmára Nototlanda

Minulé jesenné filmové sezóny boli obzvlášť nepríjemne rozptýlené cenným obväzom: nejaká lesklá hviezda sama odstráni pôvab a lesk, aby pôsobila ako skutočná osoba. Mali by sme ich obdivovať za ich statočnosť, ale často správnou reakciou je prevrátiť očami a odsťahovať sa, pričom hviezdu a ich klamstvo nechajú v hrdle svojho tvrdohlavého klamu.

Správny herec v spolupráci so správnym filmárom niekedy môže manipulovať s väčšinou vnútorných artefaktov médií a zasiahnuť niečo bližšie k realite. Alebo prinajmenšom, ako to cíti člen publika ako ja, niekto mal svoje vlastné predsudky a predpoklady. To je ďaleko od toho, aby sa tvrdilo, že niektorí diváci to spravodlivo cítia Chloe ZhaoNový obrázok Kočovná krajina„Premiérový filmový festival v Benátkach a Toronte je ďalším kúskom turistiky filmových hviezd. Pre mňa má film takmer objektívny súcit, jasné a trpezlivé pochopenie toho, kam nás americký život môže dostať ďaleko od relatívneho pohodlia filmovej tvorby.

Tu je filmová hviezda Francis McDormand, Kto by nemal správne podnikať v tom, aby nádherne vypínal svetlo vo veľkolepom luxuse. Je to však známa osoba, ktorá má značné zdroje Kočovná krajina„Žije v dodávke a hrá sa ako cestovateľka cestujúca po západe USA. Kritike sa paradoxne blíži lepší výkon filmu: Zhaov značkový dokumentárny realizmus ukazuje na pravdu. Zhao a McDormand namiesto ozdobovania filmu cenami ocenenými filmami Schmolds vytáčajú a počúvajú skutočný svet okolo McDormandovej postavy Fern.

McDormand počas nakrúcania filmu vykonal nejakú prácu v Centre dokončovania Amazonu. Chvíľu spala vo Fernovej dodávke, ktorej dala meno Vanguard. (Nešťastné a náhodné spojenie s aktuálne vysielaným dokumentom HBO o kulte NXIVM) Avšak Kočovná krajina„Čo je viac povahová štúdia ako štúdia sociológie, pristupuje k Fernovým okolnostiam a ľuďom, s ktorými sa stretáva na svojich cestách, s plynulým, bezdôvodným citom. Zhaov pohľad nie je ani chladný, ani analytický, ani McDormandov pohľad. Prišli na tieto miesta, aby sa učili, rozprávali príbeh a aby ich predmet hýbal. Toto môže byť najlepší zámer, ktorý môžeme očakávať, keď vás nejaká verzia Hollywoodu pozve na návštevu znevýhodnených komunít.

Cez Kočovná krajina„Fern komunikuje so širokou škálou ľudí, takmer so všetkými seniormi, ktorí žijú v neskorších rokoch na úbohých dôchodkoch alebo, podobne ako Fern, hľadajú dočasnú prácu. Mnoho ľudí, ktorí sa vo filme objavia, žije týmto spôsobom v skutočnom svete a o svoje skúsenosti a postrehy sa s Fern – teda so Zhao a nami – delia s vyčerpanou hrdosťou. Nomádi vo filme žijú podľa princípu, otriasajú obväzy nemorálneho a často krutého života, ako sa len dá. Užívajú si rozľahlosť krajiny a malé a hlboké radosti z ľudského kontaktu.

Vie však, že väčšina týchto tulákov, vrátane Fern, bude sama a presunie sa inam. Je ľahké navrhnúť Fernov nepokoj ako honbu za niečím, ale Kočovná krajina Cesta McDormanda a Zhaa Fernandeza k tesnému koncu nie je prenasledovaním. Napriek bolestným spomienkam na uzavreté priemyselné mesto, kde so svojim zosnulým manželom bývali, nič neuniklo. Kočovná krajina Namiesto toho Fern umožňuje milosť komplexných impulzov. Je samotárka, ale v žiadnom prípade nie je misantropom, vysídlenou osobou, napriek tomu má jednoznačné ovládanie.

Alebo nie Kočovná krajina Ako diskusia sa vysvetľuje slabý podiel ľudí, ktorí nežijú v USA. Pri dvoch príležitostiach sa Fern cítil nemiestne: milujúci ľudia jej ponúkli miesto na pobyt, možno natrvalo. Tieto príležitosti sú vylúčené, čo môže vyvolať otázku, či sú životy ako papradie iba voľbou, a nie narušením bezpečnosti. Dáva film príliš odpružiť svoju hlavnú postavu? V porovnaní s jej kolegami na cestách neviem, ako vnímam veľké dôsledky toho, ako sa Fern prispôsobuje situácii. Hneď, ako bude film správne uvedený, musím viac čítať a počúvať.