Recenzia: Shadow Country – Sinuroba

– Malá česká dedinka skúma svoj svet pred a po druhej svetovej vojne v silnej čiernobielej dráme Botan Slama

Magdaléna Borová Tieňová krajina

Túto nebezpečnú dobu, v ktorej žijeme, víta bohatá zbierka nových filmov, ktoré odrážajú minulé zverstvá a zverstvá. Nedá sa vidieť Tieňová krajina [+see also:
]
, Botan SlamaBez ohľadu na to, ako dobre to vytvára turbulencie povojnového prisťahovalectva, nevnímajte to primárne ako varovanie pre budúcnosť. Už v krajine pôvodu Českej republiky vyšla tento piatok na Slovensku na počesť Filmtopia pred jej prvým festivalovým vystúpením Londýnsky filmový festival BFI Budúci týždeň.

Tieňová krajina Film, ktorý si vyžaduje úvodný text na obrazovke, ktorý stojí za poviedku, aby nám pomohol; O udalostiach, ktoré sa majú stvárniť, sa v českej spoločnosti v súčasnosti ani príliš nediskutuje (podrobnejšie informácie o produktoch), nieto v iných krajinách. Slomovým úspechom je, že umožňuje pochopiť hustý tok udalostí a rovnováha medzi prednou časťou založenou na charakteroch a historickým pozadím je často nepoškvrnená.

Filmári chcú predovšetkým ukázať presídlenie veľkej nemeckej populácie Československa po vojne. Jej príbeh rozpráva skutočné zážitky z dediny Tui, ktorá sa nebezpečne nachádzala na česko-rakúskych hraniciach od konca 30. do 50. rokov. Počas tejto doby sa Tussauds nemeckého a židovského pôvodu niekedy vyhýbali konfliktom, ale často si odporovali. Je to portrét zraniteľného regiónu v celej jeho rozmanitosti, ktorý sa stáva obetným baránkom pre politickú a vojenskú agresiu.

Na úvod krstom je Slamond jeho talentovaným scenáristom Ivan Arseniev Nastavením spoločenského sveta príbehu dáva vyniknúť imaginárnej dedine Schwarzwald v Duse a na podobných miestach. Magdaléna Borová Ticho odhodlaná Weberová víta syna so svojím nemeckým manželom Karlom (Stanislav Major), Vedúci komunity vyzýva dedinu, aby vyhlásila vernosť ríši. Jozef (Chongur Kasai), Čech, ktorý je ženatý so židovskou rodinou, bezmocne hľadí na to, ako Schwarzwald víta miestny nacistický rád, ktorý im za vernosť ponúka vidiecke poľnohospodárske dotácie. Vytvorí malé hnutie odporu, ale je vylúčený do koncentračného tábora, kde sa mu podarí prežiť až do konca vojny.

Jeho pomsta za bývalý dom je v súlade s protičeským velením a teraz je lojálna voči Sovietom, ktorí na predtým okupovaných územiach uskutočňovali akúsi politiku prepálenia. Spätný terorizmus sa ponúka skutočným nacistickým kolaborantom a iným civilistom, ktorí nie sú zodpovední za vojnové zločiny.

Tieňová krajina Dá sa s takýmito dielami užitočne porovnať Satan Tango A Biela stužka [+see also:
film review
interview: Michael Haneke
]
„Čiernobiele prieskumy nebezpečných komunít, ktoré sú znakom búrlivých politických zmien. Ale film ide realistickejšou a realistickejšou cestou, ktorá chce skôr potvrdiť historický záznam, než si predstaviť temnú poéziu. Slama vykonal nedávnu prácu pre epizodickú televíziu a môžete si predstaviť, že sa mu darí skôr za šesť hodín ako za jeho dve hodiny, počas ktorých vidíme, ako ľudskú drámu poráža vánica striedavého vojenského prenasledovania z Východu a Západu. Aby sme sa vrátili k obrazu titulov na plátne, film je už roky poznačený – tituly „1938“ a „1945“ naznačujú na plátne – vo veľmi krátkej 30-minútovej častice spôsob, akým začína získavať jeho výkon jeho cesta.

Práce Slama a Arsene Wenger však ukazujú všetko úsilie, ktoré si vyžadovalo osemročné obdobie štúdia. Nikdy nebudeme pochybovať o pravosti prežitého predstavenia; Pripomína tiež európske filmy z 50. rokov podobné novej vlne, teda Rosellini (ako tento). Tieňová krajina„Boli skutočne zastrelení na mieste incidentu), zatiaľ čo rany z vojny boli stále otvorené a stále živé.

Tieňová krajina Je česko-slovenský vedľajší produkt Jindřich Motýľ A Martin Rusica Pre film svietidla. Produkovali ju v koprodukcii Česká televízia a Filmpark.