Recenzia Útek z Osvienčimu – Tajomstvá tábora smrti odhalené v mocnej dráme Filmy

JaV roku 1944 dvaja židovskí Slováci, Rudolf Virpa (Peter Ontrojica) a Alfred Wetsler (Noel Sosor), väzni v Osvienčime-Birkenau, chvíľu čakali na útek skrytím v drevených doskách. Vyhladzovací tábor bol schopný niesť dokumenty dokazujúce, o čo sa skutočne jedná, a urobiť to cez plot a v lese, čo sa podarilo niekoľkým drahým. Medzitým sú tí, ktorí zostali v pozadí, z ktorých niektorí riskovali svoje životy, aby pomohli Virbe a Wetslerovi uniknúť, strážcami tábora brutálne potrestaní.

Toto divadelné predstavenie skutočného príbehu hrá ako hrozný vysoko thriller, keď sú za hranicami zakorenení dvaja muži. Ich mená môžu byť neznáme, ale dokonca aj pre tých, ktorí to vedia Osvienčimské protokoly – Vyhlásenie, ktoré prispel pár s obrovským odkazom v histórii holokaustu – Film má stále vážny dopad. Je to nevyhnutne hlboko smutné a znepokojujúce.

Slovenský režisér Peter Pepzak napriek tomu dokázal vytvoriť film, ktorý spája túto kapitolu dejín novým spôsobom s využitím inovatívnych filmových postupov na uvedenie materiálu. Napríklad PepJack a kameraman Martin Ciaran často natáčajú dej obrátenou kamerou, čím odrážajú pohľad protagonistov. Všetky farby sú sivé až po susednú monochromatickú paletu, púštnu a poľskú pôdu.

Nech už ste kdekoľvek, flashbacky a spoločné sny by vás mali vždy udržiavať v rovnováhe. Hororovými scénami pomaly sledujú dlhé hodinky a niektoré zo scén sa odohrávajú v tmavej miestnosti, kde sú stovky nahých mŕtvol naukladaných ako narezané drevo. Tento posledný systém je obzvlášť smutný, že si postavy nevšimnú, keď idú do práce, pretože také veci vidia každý deň.

Počas herectva, čo je neobvyklé, najmä v prípade oboch postáv, je John Hannah ako zamestnanec Červeného kríža dosť nízky, pretože na konci filmu neverí vlastným ušiam.

READ  Aston Villa 2-1 AZ Alkmaar: Víťaz Ollie Watkins vidí Villa zozadu, aby zabezpečil európske víťazstvo | Futbalové správy

Auschwitz Escape má vyjsť na digitálnych platformách 14. mája.