Recenzia: Vyzerajúci príbeh

– Mark Cousins ​​upravil svoju vlastnú knihu o tom, ako pozorujeme svet okolo nás

Verzia filmu vychádza z jeho vlastnej rovnomennej knihy z roku 2017, ktorá vyšla v roku 2017 Hľadajúci príbeh Poskytuje ďalšie otázky Mark BratranecSPokúste sa zistiť, čo sa deje v našich mysliach, keď sa pozeráme na svet okolo nás na obrazovke aj mimo nej. Filmová esej slúžila ako film na záver noci Sheffield Talk / Fest 2021, Ponúka bohaté odmeny tým, ktorí majú to šťastie, že si môžu pochutnať na očiach.

Séria

Ako dokazuje počas svojej spisovateľskej a režijnej kariéry, Cousins ​​je schopný vidieť svet prostredníctvom kina a do popredia stavia sociálne a osobné problémy. Vo svojej hlavnej knihe Príbeh filmu„Zvíťazila vo svetovej kinematografii, potom z nej urobila film a Mesmerik o 15 hodín znova prehodnotil dôležitú úlohu žien v histórii filmu. Ženy robia film: Nový road movie cez kino [+see also:
film review
]
. Nakrútil filmy o Orsonovi Wellesovi (Oči Orsona Wellesa [+see also:
film review
interview: Mark Cousins
]
) A majster stále obľúbenejšej filmovej eseje, média, ktoré v tomto novom filme posúva novými smermi.

Cousins ​​úspešne prekladá svoj floridský, zvedavý prozaický štýl do nedôležitého príbehu pri presune zo stránky na obrazovku. Je hlavným hrdinom. Prebudil sa o 6.20 vo svojej posteli v Edinburghu a videl sa rozprávať s Rayom Charlesom na jazzovom festivale Antips Juan-less-Pins v októbri 1961. Nevidiaci spevák hovorí o túžbe raz vidieť svojho potomka.

Toto je skvelý deň pre príbuzných. Do 24 hodín musí podstúpiť operáciu katarakty, aby sa zabránilo rozmazanému videniu na jednom oku. Ako sa môže muž, ktorý zasvätil svoj život videniu siedmeho umenia, vyrovnať so stratou zraku? Ako hovorí: „Po celý môj život boli filmy mojimi extra očami.“

Bratranci počas tohto dňa pozorujú svet okolo seba. Pozrel sa na strom zo svojho okna, všimol si farby, spojil sa s nimi a spomenul si na budovy a miesta. Spomenul si na filmy, dve rôzne piesne: Hollywood Classics Grécko A bengálske majstrovské dielo Satyajita Raya Hudobná miestnosť.

K tomu pridáva ďalší koncept, ktorý sa zameriava na to, ako sa naša vízia mení a vyvíja od narodenia do smrti. Prostredníctvom tejto cesty prináša Cousins ​​svoju hlavnú tézu: „Navrhujeme, keď vidíme.“ Toto je jeho interpretácia C ான zannovej myšlienky o „optickom zážitku, ktorý sa vyvíja v nás“. Hovorí, že to, čo vidíme, je poháňané a ovplyvňované našimi spomienkami na dobré a zlé.

Táto cesta od narodenia k smrti vedie k zásadnej chybe vo filme, ktorý keď Cousins ​​vstúpi do fiktívneho sveta, predstavuje si seba ako starca žijúceho vo Švédsku. Keďže jediný hraný film, ktorý režíroval, bol v roku 2016, existuje tu prepojenie s jeho režisérskou kariérou Štokholm, moja láska, Hrá ju hudobník Nene Cherry. S týmto zariadením nás potenciálni príbuzní informujú, že sme ho úspešne videli vykonávať operáciu, rovnako ako v tomto filme.

Produkuje britská organizácia Bofa Productions Ltd. Hľadajúci príbeh Distribuované vo Veľkej Británii spoločnosťou Modern Films.