Recenzia: Zátopek – Cineuropa

– Film Davida Ondecka otvára filmový festival v Karlových Varoch

In Vaklav News Sodobek

Najnovšie rozhodnutie bieloruskej šprintérky Kristiny Dimonovskej opustiť olympijské hry v Tokiu a požiadať o azyl v Poľsku ponúka niekoľko súčasných dôsledkov David OntechZ Sodobek [+see also:
interview: David Ondříček
]
O slávnom československom bežcovi Emil Sidobeck, Čo bol 55. úvodný film Filmový festival v Karlových Varoch. Dobová dráma mala rozpočet 5,5 milióna dolárov a predstavila silné výkony dvoch najlepších českých hercov. In Vaklav News A Martha JE„A epos s pretekami z piatich rôznych olympijských hier. S ľahkým zábavným tónom, klasickým filmovým štýlom a pôsobivou zábavou z Olympic Stadia chce byť Čechom Ohnivé vozy„Ale ako mnoho bežcov v šou, nemôže sa dostať do cieľa.

Sodobek je zobrazovaný ako komplexný, rozhľadený muž, ktorého športové úspechy ho priviedli k tomu, že sa stal súčasťou propagandistického stroja komunistického režimu. Je v lone filmu s dostatkom tém a vlákien na maratónsku sériu. Na to, aby ste sa stali víťazmi, sú potrebné vzostupy a pády v manželstve a na dôchodku. Ontique predtým natočil dokument o Runnerovi a mal nad ním moc, ale pravdepodobne vedel viac. Niekedy sa zdá, že sa režisér nemôže rozhodnúť, ktorý film chce natočiť, a tak sa rozhodol urobiť všetko.

Začína sa austrálskym bežcom Ronom Clarkom (James Frecheville), Viacsvetový držiteľ rekordu, skolaboval pred cieľom pri neúspešnom pokuse o zisk zlata na olympiáde v Mexiku. V rámci liečebného procesu a túžby uspieť vo vlastnom olympijskom sne sa rozhodne navštíviť viaczlatú medailu Sodobeck. Na letisku je hneď zrejmé, že Zátopek je priateľský chlapík, plný znalostí a dobrých rád. Zdá sa, že s ním bol celý život vylúčený odkaz z Clarka. Keď bol v kolíske, napriek Jatobekovej pozitívnej spolupráci to bol pre neho kritický moment, pretože mu manželka Dana napísala list. Neschválenie jej odchodu je prvým znakom Zotopkovej emocionálnej prázdnoty, ktorá je s postupom filmu stále dôležitejšia. Satobeck je dejiskom filmu, ktorý dáva Clarkovi kľúče k porozumeniu mentálnej sily potrebnej na to, aby bol olympijským víťazom, a rodinný muž učí nášho hrdinu o tom, že Clark je dobrý manžel. Rámovacie zariadenie však takto nefunguje; V skutočnosti to nefunguje, namiesto toho sa to komplikuje, keď sa akcia pohybuje tam a späť medzi ich rozhovormi a dôležitými momentmi v Zatopekovom živote.

READ  McFarling: 5 tipov na zvýšenie vašej športovo-závodnej zábavy, keď sú v hre Virginians | Miestne

Zábery Iztebeck-Clark pôsobia matne, pretože Isove naberá na rýchlosti, kedykoľvek sa objaví na obrazovke. Obrázok sa nazýva Sodobek, Ale mohlo by to odkazovať na Danu namiesto Emila. Tana je vynikajúca oštepárka. Tu zrkadlo ukazuje, kde jej hystéria z úspechu jej manžela spôsobuje problémy. Isov často používa svoje zábery a vo vzťahu vykresľuje Danu ako skalu, ktorá svojho manžela pozná lepšie ako seba. Berie jeho vôľu nemať deti, v prípade potreby ho vyzýva a porozumie mu a podporí ho, keď je politicky kompromitovaný. Ukazuje tiež, že existuje veľa ciest k zlatej medaile.

Sodobek Hlavné úlohy si zahrali Lucky Man Films (Česká republika), Alef (Slovensko) a Agil Productions (Slovensko).