Recenzia: Mekka – Sinuroba

– Dokument Simona இன் afránka o Mimoslavovi „Mackie“ ir Birke je sladkým, ak nie pozoruhodným príbehom dejín československej popovej hudby

Ako súčasť KVIFF vo vašom kine„Parade-Down verzia tohto leta Medzinárodný filmový festival Karlovy Vary, Šimon ŠafránekS Mekka [+see also:
]
Stál sám ako samostatný český výrobok v komprimovanom výbere. Dokument slovenskej popovej hviezdy Miroslav „Mackie“ ir Birka Mnoho českých a slovenských divákov, ktorí sú uvedení v českých kinách v súlade s týmto lokalizovaným festivalovým dizajnom, už rozpráva známy príbeh.

சிறந்த afránek ukazuje, ako sa spevák a skladateľ v 70. a 80. rokoch stal pre československú mládež menom, s lepším prístupom k televíznym programom. Afrika je synom anglickej matky a jej hudbu predvádza so svojimi kapelami Modus A Veľkosť – jazdil na vlnách rokenrolu prostredníctvom skupiny Beatles a The Kinks, čo výrazne ovplyvnilo jeho vlastnú mladosť. Jediný konfliktný bod v tomto tenkom dokumente prichádza vo forme Lago LucenicSkupina Ž Birka hovorí, že stojí za ich slávnym zvukom, a nemá žiadnu zásluhu. Šafránek predstavuje v štýle pádu Lucenica ako Saliriho pre Mozarta z Afriky.

Režisér tvrdo pracoval na tom, aby objasnil rozsah Oberkahových úspechov tým, ktorí vedia menej o jeho živote, a to pri zachovaní intimity, ktorá môže potešiť známych so spevákom. Autor Simon Hajek Strihy medzi archívnymi zábermi živých vystúpení a súčasnou Birgou; Aj keď tón nie je príliš elegantný – irka Birka vystupuje dodnes -, je určite nostalgický, pretože si užíva zjavnú jednoduchosť skromnej „zapnutej“ slávy hlavného hráča. Napriek skromnému správaniu speváka sa z neho stala hviezda, zatiaľ čo Lucienka, ktorý vyzerá ako bežná rocková hviezda, angažovali do vedľajšej úlohy.

Keď Afrika opisuje smrť svojho brata po šoku z Pražskej jari v roku 1968, divák môže očakávať dramatickú zmenu v jej príbehoch, ale rýchlo sa vracia k svojmu rýchlemu tempu. Keď odchádza: „Ale život išiel ďalej, však? Mám 16 rokov – čo viem o normálnosti? ”, Mekka Nezaoberal sa podrobne diktátorským režimom v kariére Afriky a neskúmal ani tragédiu, ktorá ho mohla postihnúť. Jeho hudba skôr oslavuje radosť, ktorú prináša jemu a komunite, ktorú vytvára pre ostatných.

Pri listovaní v Abbey Road a Maswell Hill (londýnsky dom Afriky a The Kinks) a pri prechádzaní okolo areálu svojho zbúraného mládežníckeho klubu v Bratislave sa dokáže znovu stretnúť so svojou osobitou minulosťou. Afreenek, ktorý podpísal zmluvu s RCA v Spojených štátoch a pred nahrávaním s bývalými členmi kapely Paula McCartneyho napísal svoje albumy v slovenčine a angličtine, vedel, že Birka je cudzinka. Pochovávanie hviezdy je však neustále; Jeho časté uvedomenie si seba samého a spochybňovanie množstva múdrosti, ktorú dokáže skutočne dodať, dodá filmu vtipný tón. Jeho texty museli hodnotiť doslovne ministri vlády a je utešiteľné vidieť túto márnomyseľnosť desaťročia po veľkom oneskorení vydania prvého albumu skupiny Modus.

Mekka Ak je československý jazyk príjemnou a nešpecifikovanou cestou cez históriu popovej hudby, určite poteší existujúcich fanúšikov Birgy. Ale nováčikovia majú čo obdivovať: pohľad na Bobovo prežitie nad politikou a skromný človek, ktorý sa stal hviezdou.

Mekka Miro Agency je produkt Negative (Česká republika) a Press (Slovensko) v spolupráci s Českou televíziou a RTVS. Negatívne a Pontonfilm zabezpečujú predaj. V Českej republike vyšiel 9. júla a do kín na Slovensku sa má dostať 16. júla.