Zlá astronómia | Asteroid 2009 JF1 nezasiahne Zem 6. mája 2022

Počuli ste, že 6. mája 2022 – už tento piatok! — Mohol by Zem zasiahnuť asteroid „veľkosti Veľkej pyramídy v Gíze“?

Možno počúvate videá YouTube plné konšpirácií a „spravodajské“ weby online, ktoré bez dychu vydávajú tvrdenia bez nadmerného bremena presnosti.

Aby bolo jasné: Nie, egyptský asteroid v tvare pyramídy v piatok Zem nezasiahne, Po prvé, nie je ani zďaleka taký veľký a po druhé, Je pravdepodobné, že nás minie o desiatky miliónov kilometrov.

tu je dohoda, Teleskop Catalina Sky Survey v Arizone 4. mája 2009 — Navrhnuté tak, aby každú noc skenovali veľké oblasti oblohy a zbadali blízkozemské asteroidy a kométy – Vo svojich pozorovaniach našiel asteroid, teraz nazývaný 2009 JF1.

Zdá sa, že asteroid sa pohybuje od snímky k snímke ako bod, keď sú snímky snímané v priebehu noci, a je možné vypočítať tvar jeho obežnej dráhy pomocou jeho polohy v závislosti od času. Predbežné výpočty ukázali, že obežná dráha JF1 v roku 2009 sa dostala veľmi blízko k Zemi, len asi 200 000 kilometrov, čo je menej ako polovica vzdialenosti od Mesiaca. To je dôvod na obavy, aj keď nie nevyhnutne alarmujúce; Je ťažké získať veľmi presné orbitálne výpočty v tak krátkom časovom období.,

ako som už písalKeď je asteroid prvýkrát objavený, vypočítaná jeho dráha je veľmi nejasná, pretože nemáme dostatočne dlhý oblúk na to, aby sme predpovedali, kde bude v budúcnosti. Malé neistoty v situácii sa neskôr stanú veľkými. Obľúbené prirovnanie je, ak hráš v baseballe hráč v poli a zavrieš oči, len čo pálkar odpáli loptičku. Teraz predpovedajte, kde bude lopta, keď dopadne. Áno nie. Ak ho však budete neustále sledovať, budete lepšie vidieť jeho trajektóriu.

v tom čase, 2009 JF1 Bol veľmi v bezvedomí a mohol byť sledovaný iba 30 hodín, čo nestačilo na to, aby dobre pochopil, kde bude v budúcnosti. Napriek tomu extrapolácia jeho pohybu ukázala, že existuje šanca 1 ku 4 000, že zasiahne Zem 6. mája 2022.

READ  Artemis I: Raketa Mega Moon od NASA je späť na štartovacej rampe pre ďalší pokus o štart

Predstavte si to takto: je to 99,975% šanca chýbať, Astronómovia ako vždy s opatrnosťou vedeli, že predpoveď je mimoriadne ťažká, no brali túto skalu do úvahy.

Nie že by sa nejako zvlášť obávali. Pri pohľade na vzdialenosť a jasnosť asteroidu pri týchto pozorovaniach v roku 2009 vypočítal, že bol menší, asi 10 metrov veľký. je menšia ako Asteroid sa zrútil nad Ruskom v roku 2013Je teda jasné, že neexistuje nič, čo by spôsobilo otrasný kaboom.

Napriek tomu stačilo, že Európska vesmírna agentúra Koordinačné centrum blízkozemských objektov – ktorá sleduje takéto položky – sú uvedené na ich rizikovom zozname a nominálne šance na ich umiestnenie na tomto zozname sú dostatočne vysoké.

Bolo to pred 13 rokmi a pokrok ide ďalej. Astronómovia v priebehu rokov vyvinuli softvér na lepšiu analýzu obežných dráh asteroidov. tiež, Misie ako Gaia výrazne zlepšili naše merania pozícií hviezd, ktoré sa používajú ako referenčné hodnoty na výpočet obežnej dráhy asteroidov. Pôvodné pozorovacie údaje boli archivované, takže ich astronómovia nedávno znova analyzovali pomocou vylepšeného softvéru a pozícií hviezd.

čo ešte? Potenciál dopadu sa prudko zmenšil. S novými meraniami je riziko nárazu 1 ku 4 000 x 1 palec. hotový 170 000, Inými slovami, a 99,9994% šanca bude premeškaná,

Urobím takú akciu. A kvôli tejto novej úlohe NEOCC odstránil JF1 2009 zo svojho zoznamu priorít.

Skutočná situácia je taká, že nominálna alebo štatisticky najpravdepodobnejšia premeškaná vzdialenosť To by bolo asi 24 miliónov km ± 15 miliónov km alebo tak. Dátum najbližšieho priblíženia bude v skutočnosti 15. máj.plus/mínus za deň.

Takže sme v bezpečí. dobre? Dobre.

Ak teraz hľadáte asteroid online, nájdete o ňom veľa odpadkových stránok. Videl som veľa ľudí hovoriť, že NASA oznámila, že to príde 6. mája, ale je to zvláštne s týmto tvrdením sa nikdy nespojili, Smiešne, to. Ďalšia fráza „NASA hovorí“, ktorá sa často objavuje, je: „Niektoré asteroidy a kométy sledujú orbitálne dráhy, ktoré ich privedú oveľa bližšie k Slnku – a teda k Zemi – ako zvyčajne.“ Na internete však nemôžem nájsť nič, čo by o tom hovorilo od NASA. Väčšinou sa tieto svinstvá navzájom kradnú; Našiel som vierohodnejšie stránky s týmto vyhlásením, ale nič ako priama citácia z NASA. a niektoré stránky používajú tento citát úplne iný asteroid, Vôbec to nevzbudzuje dôveru.

READ  Môžete pomenovať týchto 10 obrátených tvárí celebrít? Nová štúdia poskytuje vodítka o tom, prečo je „reverzný efekt“ pre náš mozog taký ťažký

A veľa stránok hovorí, že 2009 JF1 je obrovský, 100+ metrov naprieč, ale opäť to nikdy nebola pravda, dokonca ani z prvých pozorovaní. Od prvého dňa známy tým, že je malý. Takže nikdy nebol klasifikovaný ako potenciálne nebezpečný objekt – tie, ktoré sa musia nachádzať vo vzdialenosti do 7,5 milióna kilometrov od Zeme a musia byť aspoň 140 metrov široké. Môže sa priblížiť, ale je príliš malý na to, aby predstavoval skutočnú hrozbu.

Vždy, keď počujem o týchto tvrdeniach o dopade asteroidu, hovorím toto: Opýtajte sa sami seba na stránku alebo osobu, ktorá toto tvrdenie uvádza. Je to astronóm? Naozaj pochádza z NASA? Alebo ESA, alebo nejaká oficiálna astronomická organizácia?

Pamätajte tiež: Ak sa dopočujem o skutočnej hrozbe asteroidu, môžete staviť môj posledný cent, blúznim o tom na blogoch tu a na každej platforme sociálnych médií, ku ktorej mám prístup. Takže ak ste o tom odo mňa nepočuli, pravdepodobne ste v poriadku.

A prestaňte navštevovať kanály YouTube s názvami ako „NASALies69420SheepleFlatEarth$NFT$“ pre svoje vedecké poznatky. alebo hocičo. Budem to brať ako osobnú stránku.