Svet

Hongkonské úrady reagovali na tvrdenia o „nepretržitých útokoch“ na slobodu tlače po tom, čo 24 krajín podpísalo zákon obviňujúci Hongkong z kontroly médií.

Hongkonská vláda reagovala na tvrdenia 24 krajín, že miestne a pevninské čínske úrady naďalej útočia na slobodu tlače v meste, pričom ich spoločné vyhlásenie je pokusom o pošpinenie.

V odmietnutí vydanom v piatok večer predstavitelia mesta uviedli, že vyhlásenie Spojených štátov, Spojeného kráľovstva, Austrálie, Japonska a Aliancie pre slobodu médií, ktoré podpísalo 20 ďalších krajín, obsahuje „nesprávne vyhlásenia a nepodložené narážky“. Úsilie vlády o ochranu slobody tlače.

„Orgány činné v trestnom konaní [Hong Kong Special Administrative Region] Sloboda tlače alebo prijímanie opatrení na presadzovanie práva na základe dôkazov týkajúcich sa konania dotknutých jednotlivcov alebo organizácií nemá nič spoločné s pozadím akéhokoľvek jednotlivca alebo organizácie. Informoval o tom hovorca hongkonskej vlády.

„Pokusy akejkoľvek cudzej krajiny podkopať právny štát, prosperitu a stabilitu, [Hong Kong Special Administrative Region]Odhaľme stav mesta ohováraním [country’s] Vlastná slabosť a falošné argumenty zlyhajú.“

V roku 2021 hongkonská polícia zaútočila na kanceláriu Stand News. Foto: Sam Chang

Koalícia uviedla, že 24 krajín, ktoré podpísali správu, je hlboko znepokojených „pokračujúcimi útokmi“ Hongkongu a pevninských úradov na slobodu tlače a represie voči nezávislým miestnym médiám v meste.

Miestne médiá od zavedenia zákona o národnej bezpečnosti v júni 2020 zintenzívnili autocenzúru. „Zvýšilo sa stíhanie pracovníkov médií podľa zákona o poburovaní.“

Trestné stíhanie novinárov v Hongkongu, vrátane vydavateľov, ako je online spravodajská webová stránka Stand News a Jimmy Lai Tse-ying, zakladateľ dnes už neexistujúcich novín Apple Daily, malo mrazivý účinok na ostatných v mediálnom priemysle.

„Prichádzajú v kontexte straty redakčnej slobody, zákazu novinárov, ktorí sa snažia informovať o vládnych tlačových konferenciách, a odstraňovania materiálov z archívov verejnoprávneho vysielania,“ uviedla koalícia.

Hongkonský súd zamietol žiadosť Jimmyho Laia o zrušenie obvinenia z vlastizrady

Služba Stand News ukončila činnosť na konci roka 2021 po tom, čo polícia zatkla sedem ľudí spojených s online spravodajským portálom, vrátane bývalých a súčasných redaktorov, na základe obvinení zo zverejnenia poburujúceho materiálu.

Lai je súdený pre prípad národnej bezpečnosti. Čelí trom obvineniam zo sprisahania, zrady a tajnej dohody so zahraničnými silami za podnecovanie verejnej nenávisti a priťahovanie medzinárodných sankcií proti Hongkongu a centrálnym orgánom. Protesty proti vláde V roku 2019.

Verejnoprávna televízia RTHK uviedla, že odstráni programy zo svojich webových stránok a účtov sociálnych médií v roku 2021, rok po ich prvom odvysielaní.

Federácia vyzvala Hongkong a pevninské orgány, aby dodržiavali svoje medzinárodné záväzky v oblasti ľudských práv a právne záväzky a rešpektovali vysokú úroveň autonómie mesta a všeobecných práv a slobôd.

„Sloboda tlače je ústredným prvkom úspechu Hongkongu už mnoho rokov… voľný tok a výmena myšlienok a informácií sú životne dôležité pre ľudí, obchod a medzinárodnú reputáciu Hongkongu,“ uvádza sa v správe.

Šéfa hongkonskej asociácie novinárov odsúdili na 5 dní väzenia za marenie polície

Hovorca hongkonskej vlády uviedol, že mediálne organizácie v meste môžu uplatňovať slobodu tlače podľa zákona, no takáto sloboda nie je absolútna a je zákonom obmedzená na ochranu národnej bezpečnosti a verejného poriadku.

„Ako vždy, médiá môžu uplatňovať svoju slobodu tlače v súlade so zákonom. Pokiaľ to neporušuje zákon, ich sloboda vyjadrovať a kritizovať vládnu politiku zostane bez prekážok,“ povedal.

Vo vyhlásení vlády sa uvádza, že mestské orgány činné v trestnom konaní podnikli kroky proti jednotlivcom alebo organizáciám na základe dôkazov a zákona a nemali nič spoločné s ich pôvodom alebo slobodou tlače.

Uviedla tiež, že mediálne prostredie mesta je živé, s 213 pevninskými, zahraničnými a miestnymi spravodajskými agentúrami zaregistrovanými pre vládne spravodajské služby.

READ  Lloyd Austin: Pentagon odhalil, že minister obrany USA podstúpil operáciu rakoviny prostaty

Related Articles

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button
Close
Close