The Peripheral Season 1 Review – Episodes 1-6

The Peripheral má celosvetovú premiéru 20. októbra na Prime Video.

Noir kyberpunk spisovateľa Williama Gibsona prekvapivo nikdy nebol adaptovaný pre film alebo televíziu. Samozrejme, že je veľmi To inšpirovalo niektoré kľúčové sci-fi filmy ako Matrix a Strange World. Pokračovanie Prime Video, The Peripheral, založené na rovnomennej Gibsonovej knihe, je však prvou hranou adaptáciou od výkonných producentov Jonathana Nolana, Lisy Joy a Vincenza Nataliho. Komplexný príbeh zasadený do budúcnosti rokov 2032 a 2070 skúma vojnu, zverstvá, konektivitu a to, ako sa technológie množia ako prostriedok na záchranu ľudskej rasy. Hoci je The Peripheral úhľadne spracovaný so skvelými vizuálmi, pod ťarchou príbehu, ktorý má príliš veľa dejových línií na sledovanie, nie je až taký pútavý a má až trestuhodne pomalé tempo.

Ak je niekto dostatočne kvalifikovaný na to, aby priniesol Gibsonov futuristický sci-fi štýl rozprávania na plátno, Nolan, Joy a Natalie si určite zaslúžili právo ho použiť. Spoluvytvoril Nolan Zaujímavá osobaPri réžii Joy Pripomenutie a režíroval epizódy Natalie Hannibal, KmeňA západný svet. Poznajú svoju špičkovú vedeckú fantastiku, ku ktorej možno zaradiť The Peripheral Half vo svojom príbehu z roku 2070. Druhá polovica sa odohráva v roku 2032 vo vidieckom, malom meste Kanton. Tam žije rodina Fisherovcov. Súrodenci Flynn (Chloe Grace Moretz) a Burton (Jack Reiner) sa so svojimi mizernými mzdami starajú o svoju slepú matku. Pracuje v malej 3D tlačiarni, je to vojenský muž, ktorý hrá VR sim hry za peniaze alebo beta testovanie. Flynn v tom však vyniká a často používa svoju rukoväť/avatar na nákup drahých, nepoistených liekov od mamy. Práve v tomto scenári testuje Beta novú technológiu a softvér vo futuristickom Londýne, vedený hlasom Alidy (Charlotte Riley), aby dokončil úlohy v pozoruhodne realistických prostrediach. Jedna z týchto misií sa ukáže byť takmer smrteľnou a vypíše na hlavu Flynna/Burtona skutočnú odmenu.

READ  Lídri strednej Európy si pripomínajú 30. výročie vicekráľovstva

Nakoniec ich v roku 2070 v Londýne kontaktujú Wilf Netherton (Gary Carr) a Lev Zubov (JJ Field). Dohodli sa, že sa navzájom poškriabu po chrbte, len sa zaujímajú o to, aby zarobili dosť peňazí, aby sa mohli slobodne a jasne postarať o svoju matku. Samozrejme, že to nejde hladko. Vďaka akčnej námornej scéne medzi rokmi 2032 a 2070 sa táto séria zoširoka pozerá na to, ako sú intrigy kľúčom k prežitiu ľudstva v roku 2070, prostredníctvom informácií, ktoré má Aelita, a nahliadnutím do drámy rodiny Fisherovcov.

Na papieri je tu zaujímavý príbeh o nebezpečenstvách našej budúcnosti, ktorí sa snažia vymaniť sa z chýb minulosti prostredníctvom technológie a možno aj vyrovnávania technológií, keďže ekonomické hranice a triednosť sú v scénach The Sims napoly prenesené. Ako ukázali talenty súrodencov Fisherových. Ale nanešťastie, akonáhle sa dostanete cez pôvodne pôsobivý produkčný dizajn a špeciálne efekty, séria samotná sa stáva nudnejšou ako úchvatnou. Epizódy sú príliš dlhé, všetky majú v priemere hodinu plus, čo znamená, že rozprávanie je menej než presvedčivé. Existujú Veľa Scény s postavami, ktoré sa rozprávajú v autách, na uliciach mesta alebo okolo jedálenských stolov, to však nie je vždy vyvážené konzistentným napätím, napätím alebo akciou, ktorá zastavuje srdce. Tu a tam sa občas objaví ten druhý, ale inak je to výnimočne hovorné a predstavuje nespočetné množstvo 2070 hercov, ktorí prežúvajú scenériu, keď sa ponoria do Veľkej knihy britských akcentov. Len Carr sa osvedčil a podáva najpodceňovanejší a najempatickejší výkon budúceho súboru.

Carr mal s Moretzom dobrú chémiu, ale celkovo úplne nezodpovedal potrebám tejto role. Ako Flynn jej chýba prítomnosť potrebná na prepínanie medzi každodenným kantonským ja a vychvaľovaním a pôvabom, ktorý jej chýbal počas svojho pobytu v Londýne. Hrá Flynna vo výstroji, ktorý dodáva sérii nepremožiteľnú všeobecnú energiu. Záväzok scenáristov rozprávať kantonské príbehy rovnomerne nepomáha, pretože táto časť seriálu sa hrá ako telenovela v malom meste, s dejom miestneho drogového bossa a osobnými príbehmi Burtonových spolubojovníkov. Život po vojenčine. Sú veľmi zaujímavé, ale nie v porovnaní s melodramatickejšími a vizuálne veľkolepými budúcimi londýnskymi príbehmi. Nežije sa im dobre.

Šou je ľadovo pomalá v odhaľovaní informácií alebo tradícií, ktoré by pomohli zvýšiť celkové tempo. Prísnejšie úpravy a odhodlanie zdieľať hlavné ciele Flynna a kontingentu 2070 by sérii nesmierne pomohli. Na konci 6. epizódy by to, čo sa napokon stalo, malo prísť pred tromi epizódami. A čo je horšie, nestarám sa o to, aby ste vedeli, čo bude nasledovať.