Veda

Žijú optimisti dlhšie? samozrejme ze robia

Môže vám tiež predĺžiť život. Vyššia miera optimizmu súvisí s dlhšou životnosťou a väčšou šancou na život po 90-ke, tvrdí nová štúdia na takmer 160 000 ženách rôznych rás a prostredí.

„Hoci samotný optimizmus môže byť modelovaný sociálnymi štrukturálnymi faktormi, naše zistenia naznačujú, že výhody optimizmu pre dlhovekosť môžu byť naprieč rasovými a etnickými skupinami,“ povedala vedúca autorka Hayami Koga, profesorka na Harvardskej škole verejného zdravia T.H. Chana. Postdoktorandka. študent. Vyhlásenie.

„Optimizmus môže byť dôležitým cieľom intervencií pre dlhovekosť v rôznych skupinách,“ povedal Koga.

rastúci počet výskumov

Toto nie je prvá štúdia, ktorá našla silné prepojenie medzi dlhovekosťou a pohľadom na svetlé stránky života. a Štúdia 2019 zistili, že muži aj ženy s najvyššou úrovňou optimizmu mali priemernú dĺžku života o 11 % až 15 % dlhšiu ako tí, ktorí mali mierne pozitívny výhľad. V skutočnosti sa optimisti s najvyšším skóre dožívali s najväčšou pravdepodobnosťou 85 a viac rokov.

Štúdia zistila, že výsledky boli pravdivé, aj keď sa brali do úvahy socioekonomický stav, zdravotný stav, depresia, fajčenie, sociálne prepojenie, zlá strava a konzumácia alkoholu.

Odborníci tvrdia, že optimizmus nemusí znamenať ignorovanie stresu života. Ale keď sa dejú negatívne veci, optimisti sa menej obviňujú a skôr uvidia prekážku.Dočasné alebo dokonca pozitívne. Optimisti tiež veria, že majú kontrolu nad svojim osudom a môžu vytvárať príležitosti na to, aby sa v budúcnosti diali dobré veci.
Štúdia zistila, že optimizmus tiež zlepšuje vaše zdravie. Predchádzajúci výskum zistil priamu súvislosť medzi optimizmom a zdravá strava a cvičenieSo všetkým lepšie zdravie srdcaJeden silný imunitný systém, lepšia funkcia pľúcA nízke riziko úmrtnostiokrem iného.

Aj vy môžete byť optimisti

štúdium dvojčiat Zistili sme, že len 25 % nášho optimizmu je naprogramovaných našimi génmi. Zvyšok je na nás a na tom, ako na citróny života zareagujeme. Ak je väčšia pravdepodobnosť, že v strese zakysnete, nebojte sa. Ukazuje sa, že môžete trénovať svoj mozog, aby bol pozitívnejší.
Jeden z najefektívnejších spôsobov zvýšenia optimizmu sa nazýva metóda „najlepšieho seba samého“, a. Podľa Metaanalýza existujúcich štúdií, V tomto zásahu si predstavujete seba ako budúcnosť, v ktorej ste dosiahli všetky svoje životné ciele a všetky vaše problémy boli vyriešené.

Začnite písať 15 minút o špecifikách, ktoré ste dosiahli, a strávte päť minút premýšľaním o tom, ako táto realita vyzerá a ako vyzerá. Odborníci tvrdia, že jeho každodenné praktizovanie môže výrazne zlepšiť vaše pozitívne emócie.

Štúdie ukazujú, že zapisovanie pozitívnych skúseností a dôvodov na vďačnosť pomáha mozgu stať sa optimistickejším.
V štúdii z roku 2011, žiaci 15 minút raz týždenne počas ôsmich týždňov precvičovali čo najlepšie sebacvičenie. Nielenže sa cítil pozitívnejší, pocity trvali asi šesť mesiacov.

Ďalším spôsobom, ako posilniť optimizmus, je viesť si denník venovaný len pozitívnym zážitkom v daný deň. Odborníci tvrdia, že sústredenie sa na pozitívne môže časom zmeniť váš pohľad.

Ak si každý deň na pár minút zapíšete, za čo ste vďační, môže to zlepšiť aj váš pohľad na život. Niekoľko štúdií ukázalo, že praktizovanie vďačnosti zlepšuje pozitívne schopnosti zvládania tým, že prelomí typický negatívny štýl myslenia a nahradí optimizmus. Počítanie požehnaní tiež znížilo správanie tínedžer.

Odborníci tvrdia, že rovnako ako cvičenie, aj udržanie pozitívneho postoja mozgu v dobrej kondícii si bude vyžadovať pravidelné precvičovanie optimizmu. Nestojí však dlhší, šťastnejší a pozitívnejší život za tú námahu?

READ  Správy o COVID: NYC anime konvencia nebola udalosťou Omicron superspreader, zistila štúdia CDC

Related Articles

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button
Close
Close