„Fast Breaking“: recenzia filmu Hollywoodsky reportér

Romantická komediálna dráma Mika Mosallama Homosexuálny moslim vstupuje do vzťahu počas svätého mesiaca ramadán.

Obaja milenci sa „nádherne stretávajú“. Neznesiteľná matka jednej a príliš luxusná najlepšia kamarátka sa neustále snažia zasahovať do jej milostného života. Druhý je hlboko zakorenený v rodine. Malé nedorozumenie pripravilo pôdu pred tým, ako sa ich vzťah mohol začať. Inými slovami, Rýchle lámanie Mnoho receptúr obsahuje témy romantických komediálnych drám.

Čo je také zvláštne na úvodnej funkcii Mika Mozalamu? Ľahká odpoveď je, že jednou z jeho hlavných postáv je nábožensky pozorovateľný, homosexuálny moslim, ktorý v takýchto príbehoch nie je známa postava. Hlbokým dôvodom je, že ide o humorný, nádherne odpozeraný a dobre hraný film, ktorý sa javí byť pútavý, pretože rozptyľuje hranice.

Po úvodnej reči, ktorá definovala pojmy ramadán a Iftar (prvý označuje svätý mesiac, druhý označuje tradičné jedlo, ktoré konzumovali moslimovia po západe slnka v tomto období), sme Mo (Haas Sleeman, Prehliadač, Zabíjanie Ježiša), Bohatý gastroenterológ žijúci v západnom Hollywoode. Krátko pred Iftarom so svojou rodinou ho zosnulý priateľ Moe Hassan (Patrick Sabongui) informuje, že si berie ženu, aby si udržal vzťah so svojou tradičnou moslimskou rodinou. Jedná sa o dodávateľa spoločnosti Moe, ktorá, keď podnikne kroky o rok neskôr, stále smúti za nezadaným a nevydareným vzťahom.

Počas oslavy svojich 25. narodenín je predstavený svojmu aktívnemu, nenápadnému moslimskému najlepšiemu priateľovi Samovi (Amin El Kamal, ktorý niekedy ide cez palubu), krásnemu, celoamerickému ctižiadostivému hercovi Stoneovi (Michael Cassidy). Medzi Samom a Mo existuje okamžitá chémia, keď Stone zo žartu prezradí, že hovorí týmto jazykom plynule v dôsledku toho, že po výmene tajných myšlienok o ňom v arabčine vyrastal na vojenskej základni v Jordánsku.

Ukázalo sa, že Moe a Stone majú niečo spoločné: spoločný románik o Supermanovi, najmä filmová verzia z roku 1978 s Christopherom Reeveom, a jej pôvodný kryptónový názov inšpiroval kamene „Stone-L“. V jednom zo svojich prvých rande obaja vidia renesanciu na veľkej obrazovke, počas ktorej obdivujú svoju obľúbenú scénu: Supermana, uprostred padlej Lois Laneovej, ktorá je zachránená pred smrťou.

Počas mesiaca ramadánu je tento vzťah naďalej posvätný. Kameň, o ktorom je známe, že varí tradičné arabské jedlá, pomáha Mo prelomiť jeho každodenný pôst. Ich priateľstvo je ilustrované radom šťastných okamihov, ktoré sa často vyskytujú v komiksoch Rome-com, hoci nástroje „The Trolley Song“ (nie verzia Judy Garland) naznačujú, že nejde o obvyklý rodový žáner.

Stone sa ukáže ako druhá manželka Kalinovho otca, vrátane záhadnej návštevy nemocnice, kde pracuje Mo, a hlboko trápneho stretnutia so ženou (skúsenou na obrazovke Veronikou Cartwrightovou). . Rodinné problémy, ktoré sužujú kameň, ako aj ich rozdielne postoje k islamu nakoniec spôsobujú rozpor medzi týmito dvoma mužmi. Ale okrem iného nie je nič, čo by sa nedalo napraviť liečivou silou dobrého jedla.

Film zachytáva vzostupy a pády rastúceho romantického vzťahu komplikovaného sociálnymi a emocionálnymi tlakmi. Spisovateľka / režisérka Mosallamová sa niekedy veľmi zaujíma o klišé rímskeho komiksu – zdá sa, že milujúca, ale neznesiteľná matka Moe (Rula Gardiner) dokázala, že je veľmi častá u židovských a moslimských matiek – hlavné dramatické a humorné prvky príbehu má nepredvídateľné.

Veľká časť zásluhy patrí popredným hercom. Sleeman dáva zdržanlivý, polovičatý zákrok, ktorý nás vťahuje do komplexných emócií jeho postavy. A Cassidy – predchádzajúce herecké skúsenosti Jimmyho Olsona Batman proti Superman A v nepretržitej úlohe Smallville Nepochybne to, čo vyvolalo jeho schopnosť verne hrať na fanatického fanúšika Supermana – prezrádza triezve kúzlo. Pokiaľ ide o romantické drámy, Lámanie fosíliíNa slnku neponúka nič nové. To sa ukazuje ako jedna z najosviežujúcejších vecí.

K dispozícii vo formáte VOD a digitálne
Produkčné spoločnosti: Mike Mosalam Productions, MinuteHand Pictures
Distribútori: Vertical Entertainment