Wargroove 2 recenzia – IGN

Wargroove z roku 2019 sa za posledné roky stala jednou z najlepších strategických hier, a to v nemalej miere vďaka vynikajúcej strategickej hrateľnosti, jasne inšpirovanej sériou Advance Wars od Nintenda. Správny remake Advance Wars o štyri roky neskôr, Wargroove 2 spríjemnil prvú hru, pridal nový herný režim a vylepšené nástroje na tvorbu máp. Čo sa týka príbehu alebo skutočných taktických bojových možností, preráža veľmi málo, ale to sa dá odpustiť, pretože druhýkrát je to oveľa zábavnejšie. Koniec koncov, ak nie je pokazený, neopravujte ho.

Kampaň pre jedného hráča Wargroove 2 sa odohráva niekoľko rokov po svojom predchodcovi a predstavuje novú frakciu divokých bojových hlodavcov zvaných Faahri, ktorí prišli do Auranie vykopať ďalšie skryté magické zbrane. Tentoraz v podstate hráte tých zlých, aj keď je toho trochu viac, takže nečakajte, že príbeh bude hlbší ako originál.

Ako predtým, velíte armáde postrádateľných jednotiek a jedinečných veliteľov proti nepriateľskej jednotke, ktorá má prístup ku všetkým druhom jednotiek, ako je tá vaša. Tieto jednotky sa dodávajú v rôznych tvaroch a veľkostiach, od X po Y, pričom každá má svoje silné stránky a slabiny voči iným typom jednotiek – lietajúce jednotky napríklad zjavne nenávidia lukostrelcov. Misia vás niekedy požiada, aby ste porazili všetkých nepriateľov, inokedy budete musieť obsadiť konkrétne budovy alebo sa dostať na konkrétny bod na mape. Ak stratíte čo i len jedného veliteľa, jedinečné postavy so špeciálnymi schopnosťami, hra končí.

READ  Starfield prerobený fanúšikom na Unreal Engine 5, je mimo tohto sveta

Mapy sú o niečo zaujímavejšie ako v prvej hre – obzvlášť cool scéna evokuje výbornú Into the Breach, kedy zemetrasenie postupne rozbíja časti mapy a nepriateľov vtláča do dier. Mapy miešajú rôzne typy terénu a buffy alebo debuffy, ktoré poskytujú voľnejšie, takže si stále musíte dávať pozor, kde stoja vaše jednotky, aby ste spôsobili maximálne poškodenie alebo sa úspešne ubránili.

Wargroove 2 je skvelá hra.

Wargroove 2 rozdeľuje režim kampane na tri rôzne kampane namiesto jednej, pričom kampaň Fahri je najjednoduchšia. Iné sa zameriavajú na Heavensong Empire, DLC Outlaws of Wargrooves Double Trouble alebo novú pirátsku frakciu a obe sú určené pre stredne pokročilých hráčov, väčšinou preto, že mapy sú také veľké, že takmer každý typ jednotky je dostupný od začiatku. Dokonca aj niekoľko prvých misií v kampani môže trvať hodinu starostlivého plánovania, vďaka čomu je Wargroove 2 masívna hra, ktorá môže trvať až 50 hodín v závislosti od zvoleného nastavenia obtiažnosti.

Rozdelenie kampaní týmto spôsobom je užitočné najmä pre hráčov Wargroove alebo pre každého, kto nechce čakať na odomknutie jednotky v rámci otváracej kampane. Ak už viete, ako hrať a chcete si užiť nejaký námorný súboj hneď od začiatku, nemusíte čakať, kým bude znovu predstavený – stačí dokončiť prológ tutoriálu a vrhnúť sa priamo do pirátskej kampane. Rozprávanie príbehu z troch rôznych perspektív uľahčuje včasné predstavenie všetkých frakcií, no žiadny z príbehov sa v skutočnosti nezdá byť „hlavnou“ kampaňou – nie sú tak hladko prepojené ako predtým, ale rozmanitosť, ktorú každý z nich prináša, je pekný kompromis za chýbajúci súdržný príbeh.

Keď už hovoríme o pirátoch – veselá kapitánka Nadia a jej posádka… intelektuálne zdatní si tiež pridajú nové jednotky do vášho zoznamu. Napríklad Riverboats sú jednotky, ktoré môžu bojovať len proti iným námorným jednotkám, no (ako už názov napovedá) dokážu preplávať cez úzke rieky, kde sú ostatné člny príliš veľké, zatiaľ čo Frogs sú novou verziou Warcrewových verných psích jednotiek. Môže použiť ich jazyk na pritiahnutie priateľa a nepriateľa k sebe. Žiadna z nich nespôsobuje revolúciu v hrateľnosti Warcrew, no napriek tomu sú to dobré možnosti.

READ  CaddyWiper je štvrtý nový malvér spojený s ukrajinskou vojnou

Ešte podstatnejším doplnkom sú ingrediencie. Na niektorých úrovniach sa budete musieť uspokojiť bez toho, aby ste vytvorili nové jednotky, čo môže byť obrovská výzva bez zdravotného elixíru na uprednostnenie vašich hráčov. V iných môžete zo základných jednotiek podľa vlastného výberu urobiť akýchsi miniveliteľov a vybaviť ich zbraňou, ktorá ich posilní alebo im dá špeciálny útok. Je trochu nepríjemné, že musíte ísť do kódexu, aby ste zistili, čo elixíry a zbrane vlastne robia, a budete musieť vyskúšať určité kombinácie predmetov a jednotiek, aby ste pomocou pokusov a omylov zistili, čo najlepšie vyhovuje vašim potrebám, ale toto sú drobné výčitky s inak šikovnými doplnkami. Skutoční mini velitelia sú tiež vecou – sú to silné jednotky, ktoré sa na rozdiel od skutočných veliteľov neobjavujú v príbehu viac ako jednu úroveň naraz, čo vám často trochu sťažuje prácu.

Brutal Conquest Mode je celá hra na vrchole hry.

Snáď najväčšou zmenou hry je nový dvojvrstvový drážkový systém. Tak ako predtým, velitelia zaútočia na Groove pri každej akcii svojich jednotiek a nakoniec spustia špeciálny útok jedinečný pre každú z nich. Ak však s jeho použitím teraz čakáte príliš dlho, každá drážka získa sekundu, ktorá zasiahne silnejšie, zasiahne väčšiu plochu alebo vydrží dlhšie. Wargroove 2 je rovnako náročná ako prvá hra, takže rozhodnutie, či použiť posádku okamžite alebo počkať, je často uspokojivo ťažké, najmä preto, že na niektoré z týchto rýh sa oplatí čakať viac ako na iné. Rovnako ako malé tornádo myšej veliteľky Lytry môžete nepriateľov presúvať a zraziť ich do roklín alebo hlbokej vody, čo je zo začiatku trochu mätúce, pretože je ťažké presne určiť, kde jednotky skončia.

Tí, ktorí hľadajú ďalšiu výzvu, sa môžu ponoriť do nového Conquest Mode, ktorý nahrádza arkádové a puzzle režimy predchádzajúcej hry. Victory je celá hra nad hrou: Wargroove prepracované ako roguelike. Začínate s veliteľom, môžete si vybrať sami seba a môžete si vybrať malú armádu, s ktorou sa pustíte do malých šarvátok, kde sú všetky úmrtia trvalé. Dosky udalostí vám môžu poskytnúť nové jednotky a predmety, alebo ak nebudete mať šťastie, zavedú vás priamo do hľadáčika mocného nepriateľa. Samotný Permadeath nestačí na to, aby sa výhra líšila od zvyčajného režimu Warcrew, no je vzrušujúce, že zrazu netušíte, akí nepriatelia na vás čakajú od fázy k fáze – čo je dôležitá výzva v hre. spočíva vo využívaní slabín nepriateľa. Conquest Mode je zábavná doplnková možnosť, ktorá z vás zaručene urobí lepšieho taktika, a je pekné vidieť extra herný režim s takouto myšlienkou.

READ  Ľudia, ktorých ničenie klímy nepohne, vo všeobecnosti nie sú emocionálni

Nástroje na vytváranie máp od Warcrew boli jedinečnou funkciou prvého, čo vám umožnilo vytvárať všetko od vlastných máp cez sólo hru a multiplayer až po celé kampane. Nové nástroje symetrie uľahčujú zrkadlenie celých častí vašej mapy horizontálne alebo vertikálne, čo umožňuje rýchlejšie zostavovanie a teraz môžete dokonca použiť herné mapy pre cutscény. To je dobrý nápad, aby sa do hlavnej hry aj do vlastných kampaní zmestilo viac príbehov, ale na rozdiel od skutočných cutscén je nepríjemné, že ich nemôžete ľahko preskočiť. To znamená, že ak musíte opakovať misiu od začiatku, aj keď preskočíte úvodnú cutscénu, stále môžete veľa preskočiť.